Начало БалканиНа 2 ноември изтича срокът за подаване на данъчните декларации за третото тримесечие, напомнят от НАП – Видин

На 2 ноември изтича срокът за подаване на данъчните декларации за третото тримесечие, напомнят от НАП – Видин

от Редактор
0 коментари

На 2 ноември изтича срокът за подаване на декларациите за дължими данъци за третото тримесечие на 2026 г., напомнят от офиса на Националната агенция за приходите (НАП) във Видин. Крайният срок е удължен, тъй като 31 октомври е събота.

Предприятията и самоосигуряващите се лица, които са изплатили доходи на физически лица по извънтрудови правоотношения, от наем или от други източници и са задължени да удържат авансов данък, подават декларация по електронен път. Физическите лица също декларират дължими данъци до 2 ноември, когато платецът на дохода е физическо лице. До момента са подадени 13 на сто от очакваните декларации, уточниха за БТА от офиса на НАП Видин.

Същата декларация се подава и за окончателните данъци, удържани върху доходи на чуждестранни физически и юридически лица, включително възнаграждения за технически услуги, лихви, авторски и лицензионни възнаграждения. По този ред се декларират и окончателните данъци върху доходите от дивиденти и ликвидационни дялове, когато данъкът е дължим.

Със същия формуляр предприятията, регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, обявяват и данни от текущата си счетоводна отчетност към края на третото тримесечие на 2026 г. Те трябва да посочат наличните парични средства в касите и размера на вземанията, включително от предоставени заеми, от собственици – физически лица, работници, служители и лица, наети по договор за управление и контрол, когато общият им размер надхвърля 25 564,59 евро.

/ВЙ/

Original Article

Може да харесате още